• Nieuws

Verslag ledenvergadering NWPCS afdeling Midden van 17 november 2017 in Ermelo

Dit was de eerste bijeenkomst van afdeling Midden na de samenvoeging van de afdeling West en Oost. In de evaluatie van de merriekeuringen kwam naar voren dat deze in zijn algemeenheid goed zijn verlopen. De nieuwe keuringslocatie in Bunschoten heeft veel positieve punten maar het gebrek aan ruimte, om voldoende afstand tussen de dressuurcups en (het gerammel van) de keuringen te laten, is een helder minpunt. Voor 2018 wordt er daarom waarschijnlijk een andere locatie gezocht. Dit lijkt op dit moment Putten te gaan worden vanwege de ruime locatie en aanwezigheid van veel Welsh liefhebbers. Het keuringsprogramma georganiseerd door afdeling Midden is:

• 30 juni Putten: A, B, NWR, WPBR, gebruiksrubrieken, Divoza en Welsh Cup
  • 21 juli Heteren: A, B, C, D
  • 4 augustus Hellendoorn: A, B, C, D, NWR, WPBR, gebruiksrubrieken, Divoza en Welsh Cup

Een grote uitdaging voor de afdeling ligt in 2018 bij het aantrekken van nieuwe vrijwilligers, zeker na het grote verlies van Jan Lanters. Met name opbouwers en ringmeesters zijn schaars. In de aanloop naar de keuringen zullen verdere oproepen gedaan voor worden voor vrijwilligers maar aanmelden kan nu al via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Het kersverse hoofdbestuur heeft de grote veranderingen die momenteel gaande zijn toegelicht en de financiële situatie van het stamboek laat zien dat de vele veranderingen zijn vruchten afwerpen.

Jan Willem Sloof is gekozen als nieuw ledenraadslid voor afdeling Midden. Hij volgt hiermee Bastian Coes op.

Afdeling Midden